Octavia grzejące się hamulce tarczowe tył

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kurczak1985
    Rider
    • 2009
    • 300

    Octavia grzejące się hamulce tarczowe tył

    eaglemirek, fajne to pierwsze zdjęcie
    ładne autko gratulować
    1.4 tsi odpycha się jako tako na 17?
  • opaluch
    Drive
    • 2008
    • 44

    #2
    Octavia grzejące się hamulce tarczowe tył

    Witam
    Parę tygodni temu kończyły się tylne klocki i zauważyłem że z lewej strony bardzo zaczął się grzać. Kupiłem nowe tarcze i klocki i je wymieniłem. Nie miałem specjalnego klucza i musiałem wymontować zaciski żeby włożyć w imadło i wkręcić tłoczki. (Bardzo ciężko się wkręcały)
    Po odpowietrzeniu (również pompy ABSu komputerem), hamulce są i to dosyć dobre, ale dalej bardzo się grzeją tylne(teraz obydwa) zaciski. Jak cofnę klocki śrubokrętem to koło śię obraca, jak wcisnę hamulec i odpuszczę to klocki już się nie chcą cofnąć.
    Zamierzam zamówić nowe kompletne zaciski (około 250zł/szt skodaczesci.pl) , jednak mam wątpliwość czy to pomoże?
    Czy oprócz tego że mogłem zatrzeć tłoczki lub zepsuć gwint mogło by być jeszcze coś innego?
    Czy korektor siły hamowania lub pompa może mieć też na to jakiś wpływ?
    Proszę o pomoc.
    http://cnc4you.cba.pl

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Nie masz przypadkiem zbyt mocno podciągniętych linek od h-ca ręcznego?
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • opaluch
        Drive
        • 2008
        • 44

        #4
        No właśnie też tak myślałem, ale jak poprzednio zmieniałem klocki to nie ruszałem linki i się nie grzały i dziwne jest to że lewy tył zaczął się grzać przed wymianą.
        http://cnc4you.cba.pl

        Komentarz

        • Jeżyk
          Rider
          • 2009
          • 691

          #5
          Być może zapieczone masz tłoczki i po odpuszczeniu hamulca nie cofają się. Wysłałem Ci całą procedurę dotyczącą wymiany hamulców tylnych na @.
          Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

          Komentarz

          • opaluch
            Drive
            • 2008
            • 44

            #6
            Dzięki. Po świętach mam zamiar wziąść się za ten problem. Jak już zrobię na pewno opiszę wszystko na forum.
            http://cnc4you.cba.pl

            Komentarz

            • adiwaw
              Ambiente
              • 2009
              • 167

              #7
              Mi też sie grzeją bo mi nie odpuszcza ręczny do samego końca. Warto sprawdzić tą możliwość. Najpierw sięgnąć ręką i odpuścić zaciski ręcznie, zrobić małą przejażdżke i dopiero wtedy zobaczyć czy to nie przypadkiem linki. ja teraz ręcznego nie używam bo przez to nie dość że samochód palił więcej przez to że koła nie obracały sie swobodnie to jeszcze nie przyspieszał tak jak powinien

              Komentarz

              • rkb
                RS
                • 2008
                • 2152
                • Rapid Spaceback (NH1)
                • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                #8
                zobacz tez czy łożyska z tyłu masz sprawne, od nich tez sie ladnie grzeje jak sa wysrane
                Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                Komentarz

                • sziaba
                  Rider
                  • 2009
                  • 358

                  #9
                  opaluch, Witaj
                  1. Rozumiem że prowadnice od zaciusków są nasmarowane i płynnie się ruszają :wink:
                  2. Po zaciągnięciu ręcznego hamulca i odpuszczeniu "uchwyty" gdzie zaczepione są linki "ręcznego" wracają do punktu "zero" :wink:
                  Spalanie śr. 6,2 ON Soft Made by Tune-Up

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66476

                  Komentarz

                  • opaluch
                    Drive
                    • 2008
                    • 44

                    #10
                    Wszystko zaczęło się na jednym kole zanim zacząłem cokolwiek grzebać. Klocki nie odpuszczały koła. Wymieniłem tarcze i klocki. Od tej pory już dwa koła się blokowały. Odpowietrzyłem układ i hamulce są już sprawne tylko dalej trzymają tylne koła.
                    Kumpel coś mówił o korektorze siły hamowania. Czy on mógł by powodować wyżej wymieniony efekt?
                    Chcę kupić nowe zaciski i nie wiem czy nie wyrzucę pieniędzy w błoto.
                    Ręczny działa i wszystko jest sprawne, prowadnice wyczyszczone a łożyska też są sprawne.
                    http://cnc4you.cba.pl

                    Komentarz

                    • JanuszSz
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2835
                      • Superb II combi (3T5)

                      #11
                      Wydaje mi się,że przy tarczach nie ma korektora siły hamowania.
                      Kupując nowe zaciski,z pewnością wyrzucisz kasę.
                      Prawdopodobnie masz uszkodzone gumki zabezpieczające tłoczki przed zabrudzeniem i brud,który tam się dostał nie pozwala tłoczkom cofnąć się.
                      KUpowałem kiedyś w ASO zestawy naprawcze do tylnych zacisków.W komplecie był oring na tłoczek i gumka zabezpieczająca.Należy tylko podać średnicę tłoczka,bo występują dwie.
                      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                      Komentarz

                      • smer
                        RS
                        • 2008
                        • 2021
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        Mi ręczny też fajnie działał, tyle że na przeglądzie na wykresie pokazało, że niestety nie schodzi do końca. Czasem grzało się jedno koło, czasem drugie, ale naprawdę sporadycznie.
                        Przyczyną były uszkodzone "izolacje" na linkach, co spowodowało korozje pancerza i (tak podejrzewam) powstanie "pędzli" na linkach.
                        Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                        Piszę poprawnie po polsku.

                        Komentarz

                        • opaluch
                          Drive
                          • 2008
                          • 44

                          #13
                          Więc tak.
                          Dzisiaj dostałem zamówiony klucz do wkręcania tłoczków i mogłem zabrać się porządnie do pracy.
                          Rozkręciłem całość umyłem i wyrzuciłem osłonę gumową i jedną i drugą. Uszczelnienia w środku zostawiłem. Wszystko skręciłem i na szybkiego odpowietrzyłem (nie do końca) hamulce. Zrobiłem jazdę próbną i miłe zaskoczenie. Hamulce są zimne
                          Powodem były sparciałe gumy i brud na tłoczkach, po prostu wszystko się po zacierało.
                          Jak tylko "skodaczesci" uruchomi swój sklep zamówię zestaw reparacyjny za 40zł i po kłopocie.
                          Czyli dobrze że się wstrzymałem z tymi zaciskami
                          P.S
                          Klucz kosztował mnie 50zł i choćbym używał go tylko co 30tyś to i tak warto mieć takie coś w domu.
                          http://cnc4you.cba.pl

                          Komentarz

                          • ediada
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 156
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                            #14
                            Jest inna możliwośc zmiany tarcz tylnych bez klucza do wkręcania tłoczków ?
                            Jeśli nie to gdzie można nabyc taki klucz ?
                            zaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
                            "Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"

                            Komentarz

                            • opaluch
                              Drive
                              • 2008
                              • 44

                              #15
                              Niestety bez klucza jest bardzo ciężko, ale można i tak też dwa razy już tak zmieniałem. Tylko istnieje ryzyko uszkodzenia gwintu i gumy. Bo to dosyć ciężko idzie, trzeba złapać w imadło i potem obracać jednocześnie dociskając. Mając klucz można tą czynność wykonać na samochodzie bez większych problemów.
                              Cena domeny: 750 PLN. Możliwość dzierżawy za 30 PLN miesięcznie. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
                              http://cnc4you.cba.pl

                              Komentarz

                              • JanuszSz
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 2835
                                • Superb II combi (3T5)

                                #16
                                Zamieszczone przez ediada
                                Jest inna możliwośc zmiany tarcz tylnych bez klucza do wkręcania tłoczków ?
                                Jeśli nie to gdzie można nabyc taki klucz ?
                                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                Komentarz

                                • pilot173
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 27

                                  #17
                                  Witam,

                                  Do dzisiaj mialem ten sam problem....lewe tylne kolo, klocki starly sie do zera. Na szczescie tarcza mocno nie dostala. Przyczyna byl zapieczony tłoczek + niewielka ilosc rdzy.
                                  Trzeba bylo rozebrac caly zacisk i wyczyscic.

                                  Nowe klocki zalozone, na razie sie nie grzeja

                                  Pozdrawiam!
                                  Była O1 1.9 TDI AHF Combi ... teraz czas na O2

                                  Komentarz

                                  • Pastexx
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 5

                                    #18
                                    odkręć zacisk hamulca i zobacz czy prowadnice zacisku dobrze chodzą ( tam gdzie są przykręcone śrubki 13-stki , patyczki z gumką ).

                                    Komentarz

                                    • opaluch
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 44

                                      #19
                                      Po przeczytaniu wielu postów i informacji wnioski dotyczące grzejących hamulców:
                                      1. Zabrudzenie tłoczków powoduje ich zacieranie, nie odbijają wtedy i cały czas dopychają klocki.
                                      2. Bardzo trudny układ do odpowietrzenia.
                                      http://cnc4you.cba.pl

                                      Komentarz

                                      Pracuję...