Witam
Parę tygodni temu kończyły się tylne klocki i zauważyłem że z lewej strony bardzo zaczął się grzać. Kupiłem nowe tarcze i klocki i je wymieniłem. Nie miałem specjalnego klucza i musiałem wymontować zaciski żeby włożyć w imadło i wkręcić tłoczki. (Bardzo ciężko się wkręcały)
Po odpowietrzeniu (również pompy ABSu komputerem), hamulce są i to dosyć dobre, ale dalej bardzo się grzeją tylne(teraz obydwa) zaciski. Jak cofnę klocki śrubokrętem to koło śię obraca, jak wcisnę hamulec i odpuszczę to klocki już się nie chcą cofnąć.
Zamierzam zamówić nowe kompletne zaciski (około 250zł/szt skodaczesci.pl) , jednak mam wątpliwość czy to pomoże?
Czy oprócz tego że mogłem zatrzeć tłoczki lub zepsuć gwint mogło by być jeszcze coś innego?
Czy korektor siły hamowania lub pompa może mieć też na to jakiś wpływ?
Proszę o pomoc.
No właśnie też tak myślałem, ale jak poprzednio zmieniałem klocki to nie ruszałem linki i się nie grzały i dziwne jest to że lewy tył zaczął się grzać przed wymianą.
Mi też sie grzeją bo mi nie odpuszcza ręczny do samego końca. Warto sprawdzić tą możliwość. Najpierw sięgnąć ręką i odpuścić zaciski ręcznie, zrobić małą przejażdżke i dopiero wtedy zobaczyć czy to nie przypadkiem linki. ja teraz ręcznego nie używam bo przez to nie dość że samochód palił więcej przez to że koła nie obracały sie swobodnie to jeszcze nie przyspieszał tak jak powinien
opaluch, Witaj
1. Rozumiem że prowadnice od zaciusków są nasmarowane i płynnie się ruszają :wink:
2. Po zaciągnięciu ręcznego hamulca i odpuszczeniu "uchwyty" gdzie zaczepione są linki "ręcznego" wracają do punktu "zero" :wink:
Wszystko zaczęło się na jednym kole zanim zacząłem cokolwiek grzebać. Klocki nie odpuszczały koła. Wymieniłem tarcze i klocki. Od tej pory już dwa koła się blokowały. Odpowietrzyłem układ i hamulce są już sprawne tylko dalej trzymają tylne koła.
Kumpel coś mówił o korektorze siły hamowania. Czy on mógł by powodować wyżej wymieniony efekt?
Chcę kupić nowe zaciski i nie wiem czy nie wyrzucę pieniędzy w błoto.
Ręczny działa i wszystko jest sprawne, prowadnice wyczyszczone a łożyska też są sprawne.
Wydaje mi się,że przy tarczach nie ma korektora siły hamowania.
Kupując nowe zaciski,z pewnością wyrzucisz kasę.
Prawdopodobnie masz uszkodzone gumki zabezpieczające tłoczki przed zabrudzeniem i brud,który tam się dostał nie pozwala tłoczkom cofnąć się.
KUpowałem kiedyś w ASO zestawy naprawcze do tylnych zacisków.W komplecie był oring na tłoczek i gumka zabezpieczająca.Należy tylko podać średnicę tłoczka,bo występują dwie.
Mi ręczny też fajnie działał, tyle że na przeglądzie na wykresie pokazało, że niestety nie schodzi do końca. Czasem grzało się jedno koło, czasem drugie, ale naprawdę sporadycznie.
Przyczyną były uszkodzone "izolacje" na linkach, co spowodowało korozje pancerza i (tak podejrzewam) powstanie "pędzli" na linkach.
Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.
Więc tak.
Dzisiaj dostałem zamówiony klucz do wkręcania tłoczków i mogłem zabrać się porządnie do pracy.
Rozkręciłem całość umyłem i wyrzuciłem osłonę gumową i jedną i drugą. Uszczelnienia w środku zostawiłem. Wszystko skręciłem i na szybkiego odpowietrzyłem (nie do końca) hamulce. Zrobiłem jazdę próbną i miłe zaskoczenie. Hamulce są zimne
Powodem były sparciałe gumy i brud na tłoczkach, po prostu wszystko się po zacierało.
Jak tylko "skodaczesci" uruchomi swój sklep zamówię zestaw reparacyjny za 40zł i po kłopocie.
Czyli dobrze że się wstrzymałem z tymi zaciskami
P.S
Klucz kosztował mnie 50zł i choćbym używał go tylko co 30tyś to i tak warto mieć takie coś w domu.
Jest inna możliwośc zmiany tarcz tylnych bez klucza do wkręcania tłoczków ?
Jeśli nie to gdzie można nabyc taki klucz ?
zaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
"Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"
Niestety bez klucza jest bardzo ciężko, ale można i tak też dwa razy już tak zmieniałem. Tylko istnieje ryzyko uszkodzenia gwintu i gumy. Bo to dosyć ciężko idzie, trzeba złapać w imadło i potem obracać jednocześnie dociskając. Mając klucz można tą czynność wykonać na samochodzie bez większych problemów.
Cena domeny: 750 PLN. Możliwość dzierżawy za 30 PLN miesięcznie. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Do dzisiaj mialem ten sam problem....lewe tylne kolo, klocki starly sie do zera. Na szczescie tarcza mocno nie dostala. Przyczyna byl zapieczony tłoczek + niewielka ilosc rdzy.
Trzeba bylo rozebrac caly zacisk i wyczyscic.
Po przeczytaniu wielu postów i informacji wnioski dotyczące grzejących hamulców:
1. Zabrudzenie tłoczków powoduje ich zacieranie, nie odbijają wtedy i cały czas dopychają klocki.
2. Bardzo trudny układ do odpowietrzenia.
Komentarz